مصاحبه خبرگزاری کتاب با مدیر موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل

خبرنگار خبرگزاری کتاب: سارا سرخانزاده

نویسنده کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین»:


  اطلاعات کتاب من را هر کتابی ندارد14 دی 1391 ساعت 8:00
نویسنده کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» مدعی است اطلاعات گوناگونی را درباره شهرستان نمین در استان اردبیل به رشته تحریر آورده که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌اند.-

محمود محمدهدایتی، مدیر موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌اظهار کرد: این کتاب را پس از مطالعات تاریخی در این منطقه به رشته تحریر درآورده‌ام. در این مطالعات تاریخی اطلاعات گوناگونی در حوزه‌های تاریخی، تمدن کهن این منطقه، فرهنگی،‌ اقتصادی،‌ مردم‌شناسی، شهری و شهرداری، اجتماعی و مراسم‌های آیینی و مذهبی مختلفی شهرستان نمین در استان اردبیل به دست آورده‌ام که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌اند.

محمدهدایتی ادامه داد: از  مطالب موجود در این کتاب، اطلاعاتی از اهالی شهرستان نمین در دوران قاجار است که نشان می‌دهد اغلب آن‌ها باسواد بودند و نخستین مدرسه دخترانه در استان اردبیل در شهر نمین بنا شد. همچنین درباره ارتباط فرهنگی نمینی‌ها با مناطق مرکزی ایران اطلاعاتی ارایه می‌شود. در این کتاب آورده شده که یکی از علل این سطح فرهنگ، حضور خواهر عباس میرزا در نمین بود، زیرا وی عروس خان‌نشین‌های این شهر بوده است.

وی با بیان این‌که در این نوشتار روند روی کارآمدن شهرداران و قدامات آن‌ها ارایه شده است، ادامه داد: در کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» به «تَکَم» و «تَکَم‌گردانی» به عنوان یکی از مراسم‌ها نوروزی نمینی‌ها توجه شده است. «تکم» به معنای «بز» است و «تکم‌گردانان» پیام‌آوران سال جدید و نوروزند.

نویسنده کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» درباره دوران مختلف سیاسی و اجتماعی نمین بیان کرد: در سال 1320 «صدآفرین» مبارز نمینی، به همراه گروهش مقابل ارتش روسیه ایستادگی کرد، بدون آن‌که برای این مقابله از حمایت‌های دولتی برخوردار باشد. از سال 1324 نمین دوران «دموکرات» را به خود می‌بیند. دوره دموکرات تقابل خان‌نشین‌ها و کشاورزان این منطقه است و اعضای دموکرات‌های نمین خلیل اشراقی، ننه‌کرانی و حسین فلاح ‌اند که از نفوذ زیادی در شهر نمین برخوردارند.

محمدهدایتی افزود: اسناد موجود درباره دوره دموکرات به زبان ترکی است و من نیز کوشیده‌ام این اسناد را بدون قضاوت و جهت‌گیری به زبان فارسی برگردانم و مخاطب با خواندن اثر خودش درباره دوره دموکرات‌ها و اقداماتی که رخ داده است،‌ قضاوت می‌کند.

مدیر موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل همچنین با اشاره به وجود مطالبی درباره مقبره و اماکن قدیمی شهرستان نمین در این کتاب گفت: شهرستان نمین از نظر داشتن مقبره و اماکن متعدد قدیمی در رتبه دوم استان اردبیل یعنی پس از شهرستان خلخال قرار دارد. اکنون در مناطقی از نمین خانه‌های قدیمی خان‌ها پابرجایند. خانه‌های دراج محمدی‌ها،‌ اسبقی‌ها و تکیه فرهنگ و نیز زیارتگاه‌های باباحمزه، پیر بدرالدین، باباخضری، محمدسعید نقش‌بندی، سیدمحمدطاهر قریشی و صوفی نورعلی از اماکن متبرکه و قدیمی نمین به شمار می‌آیند.

وی درباره محتوای سایر بخش‌های این کتاب عنوان کرد: در این نوشتار از آثار ثبت ملی، بازار هفتگی، صنعت گردشگری و بازی‌های نمین هم سخن به میان می‌آید. در بازار هفتگی این منطقه اهالی نمین با گویش‌ها و لهجه‌های تاتی، ‌تالشی، اردبیلی و ترکی گردهم جمع می‌شدند و به فروش محصولات، میوه‌های فصلی باغات و صنایع دستی می‌پرداختند.

نویسنده کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» با بیان این‌که «سعی کردم کتاب را بهترین شکل بنویسم و هنوز این اثر روانه بازار نشر نشده است. بنابراین، تاکنون بازخوردی درباره آن دریافت نکرده‌ام» افزود: ساکنان نمین از یک تقویم خاص برای مراسم‌های خود در طول سال شمسی استفاده می‌کردند. من نیز تلاش کردم این مراسم‌ها گاه‌شمارها را در این نوشتار بیاورم، زیرا تاکنون کمتر به این اطلاعات پرداخته شده است. در کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» نام روزهای هفته، ماه‌ها، فصل‌ها و‌ روزهایی مانند چهارشنبه‌سوری، سیزده‌ بدر و لحظه تحویل سال بر اساس اصطلاحات چوپانان این منطقه آورده شده است و درباره مراسم‌های و آداب و رسوم آن‌ها به مخاطبان اطلاعاتی ارایه می‌شود.

مدیر موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل اظهار کرد: در تقویم نمینی‌ها از ابتدای سال شمسی هر 10 روز از یک نام ویژه‌ای برخوردار است و روزهای هفته طبق اصطلاحات و زبان چوپانان نام گرفته‌اند، مانند «سوت گونی» به معنای روز شیر و یکشنبه و «دوز گونی» به معنای روز نمک و دوشنبه که چوپانان یکشنبه از طریق شیر دستمزد می‌گرفتند و روز دوشنبه به گوسفندان نمک می‌دادند.

محمدهدایتی بیان کرد: نمینی‌ها پیش از این در هر فصل سال مراسم خاصی را برگزار می‌کردند و در نخستین پنجشنبه سال آتش روشن می‌کردند که این از آیین‌های ایران باستان هم به شمار می‌آید. نمینی‌ها همچنین در تابستان هنگام خرمن‌چینی رسمی به نام «الله لاما» داشتند این رسم به عنوان ذکات و به معنای مال خدا اجرا می‌شد و در هر روستا یک روحانی دریافت کننده «الله لاما» بود؛ مانند میرزاعلی اکبر روحانی آن زمان در نمین. من تمامی مطالب این حوزه را در کتابم آورده‌ام.

وی درباره دیگر بخش‌های کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» عنوان کرد: در بخش‌های دیگر این کتاب به مراسم‌های موردی و رایج در نمین نیز اشاره شده است، مانند «باران‌خواهی»، «زنجیرزنی برای آب»، «قطع باران و تگرگ» و «خورشید گرفتگی». همچنین به فنون و صنایع متداول نمین نظیر ساخت داس و بافت گلیم که از شهرت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است، پرداخته‌ام.

مدیر موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل ادامه داد: در بخشی دیگر از کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» نیز به ریشه‌یابی کلمه «نمین» در فرهنگ‌نامه‌های مختلف توجه کرده‌ام که در آن وجه تسمیه‌ای یافتم. در زبان پهلوی «نمین» یا «نمیر» به معنای آب خوش‌گواراست و این منطقه یکی از غنی‌ترین بخش‌های استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی در باره اثر دیگر در دست تالیف‌اش توضيح داد: اینک کتاب تاریخ شهر و شهرداران سرعین را به پایان رسانده‌ام و در نظر دارم تا درباره سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز تاریخچه‌ای به رشته تحریر درآورم.

نخستین چاپ کتاب «تاریخ شهر و شهرداران نمین» با شمارگان یک هزار نسخه، 240 صفحه و به بهای 100 هزار ريال از سوی نشر «محقق اردبیلی» منتشر شده و به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

http://www.ibna.ir/vdcd9j0fsyt0ks6.2a2y.html

 کتابهای تازه انتشار یافته از موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل    


کتابهای تازه انتشار یافته از موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل


کتاب تاریخ شهر و شهرداران نمین     


 
‏سرشناسه    :    محمدهدایتی، محمود، ‏‫۱۳۵۰ -‏‬
‏عنوان و نام پديدآور    :    ‏‫تاریخ شهر وشهرداران نمین‮‬‏‫/ تالیف محمود محمدهدایتی،‌ شبنم احمدی.‮‬
‏مشخصات نشر    :    اردبیل: محقق اردبیلی‏‫، ۱۳۹۱.‮‬
‏مشخصات ظاهری    :    ‏‫۲۴۰ص.‮‏‫: مصور (رنگی).‮‬
‏شابک    :    ‏‫۱۰۰۰۰۰ریال‮‬‏‫: 978-600-6554-65-5‬
‏وضعیت فهرست نویسی    :    فیپا
‏یادداشت    :    ‏‫کتابنامه: ص. ۲۴۰. ‮‬
‏موضوع    :    نمین
‏موضوع    :    نمین-- تاریخ
‏شناسه افزوده    :    احمدی، شبنم، ‏‫۱۳۵۸ -‏‬
‏رده بندی کنگره    :    ‏‫‬‮‭DSR۲۱۲۳‏‫‬‮‭/م۳ت۲ ۱۳۹۱
‏رده بندی دیویی    :    ‏‫۹۵۵/۳۱۲۵‭‮‬

‏شماره کتابشناسی ملی    :   
۳۰۱۱۸۳۰


‏‫کتاب پیر غلامان حسینی اردبیل‮‬‏‫

سرشناسه    :    محمدهدایتی، محمود، ‏‫۱۳۵۰ -‏‬

‏عنوان و نام پديدآور    :    ‏‫پیر غلامان حسینی اردبیل‮‬‏‫/ تالیف محمود محمدهدایتی.‮‬
‏مشخصات نشر    :    اردبیل: محقق اردبیلی‏‫، ۱۳۹۱.‮‬
‏مشخصات ظاهری    :    ‏‫۱۲۰ص.‮‬‏‫: مصور.‮‬
‏شابک    :    ‏‫۵۰۰۰۰ ریال‬‏‫: 978-600-6554-64-8‮‬
‏وضعیت فهرست نویسی    :    فیپا
‏یادداشت    :    واژه نامه کتابنامه
‏موضوع    :    ‏‫سوگواران امام حسین (ع)‬‬ -- سرگذشتنامه
‏موضوع    :    مداحان -- ایران -- اردبیل -- سرگذشتنامه
‏رده بندی کنگره    :    ‏‫‬‮‭BP۲۶۱/۵‏‫‬‮‭/م۳پ۹ ۱۳۹۱
‏رده بندی دیویی    :    ‏‫۲۹۷/۷۵۴۹۲‭‮‬
‏شماره کتابشناسی ملی    :    ۳۰۱۱۸۳۳


تصویب تشکیل موزه شهرداری اردبیل

تصویب تشکیل موزه شهرداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل حوزه شهرداری اردبیل ضمن بررسی فعالیت‌های انجام یافته در طی هفته گذشته، برنامه‌های لازم را برای هفته جاری تعیین و تشریح کرد.

همچنین در این جلسه تشکیل موزه شهرداری اردبیل در دستور کار شورای معاونین شهرداری قرار گرفت و شهردار اردبیل نیز در این خصوص اظهار داشت: موزه شهرداری باید سریعاً تشکیل شده و به محل امنی برای نگهداری آثار و اسناد تاریخی و  قدیمی تبدیل شود.

 بدری افزود: موزه‌ها محلی برای حفظ حریت و ارزش‌های ماندگار تاریخی است و با ایجاد موزه شهرداری قطعاً هویت و آثار زحمت‌کشان این شهر در طی تاریخ ماندگار خواهد شد..

در مورد تشکیل موزه شهرداری اردبیل موسسه مطالعات و تدوین تاریخ اردبیل همان طور که در چاپ کتاب تاریخ شهر و شهرداران اردبیل و تشکیل همایش تجلیل از شهرداران اردبیل نقش اساسی داشته است در تشکیل موزه شهرداری نیز طرح جالب و منحصر بفردی را دارد و امیدوارم شهرداری اردبیل از این پتانسیل درتشکیل موزه استفاده نماید و شاهد افتتاح موزه در اول مهر ماه 1392 باشیم.

 

 

فراخوان پنجمین دوره جشنواره غیردولتی «آنامین یایلیغی»


بسمه تعالی

فراخوان پنجمین دوره جشنواره غیردولتی «آنامین یایلیغی»

«برترین‌های فرهنگی- ادبی منطقه آذربایجان از نگاه مخاطبان»

 

بخش‌ها:

1- برترین‌های فرهنگی- ادبی منطقه آذربایجان از سال 1300 تا سال 1390 هجری شمسی

2- برترین‌های فرهنگی- ادبی منطقه آذربایجان در سال 1391 هجری شمسی

3- تأثیرگذارترین چهره فرهنگی- ادبی منطقه آذربایجان در سال 1391 هجری شمسی

 

نحوه انتخاب:

الف: هر شرکت‌کننده عزیزی می‌تواند: 5 نشریه برتر، 5 کتاب برتر، 5 شاعر برتر، 5 داستان‌نویس برتر، 5 منتقد ادبی برتر، 5 محقق ادبی برتر، 5 طنزپرداز برتر-نظم و نثر-، 5 نمایشنامه‌نویس برتر، 5 شاعر و نویسنده برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان منطقه آذربایجان را بین سال‌های 1300- 1390 (ه. ش) جداگانه و به ترتیب اولویت انتخاب کرده و به جشنواره ارسال نماید.

ب: هر شرکت‌کننده عزیزی می‌تواند: 3 نشریه برتر، 3 کتاب برتر، 3 شاعر برتر، 3 داستان‌نویس برتر، 3 منتقد ادبی برتر، 3 محقق ادبی برتر، 3 طنزپرداز برتر-نظم و نثر-، 3 نمایشنامه‌نویس برتر، 3 شاعر و نویسنده برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان منطقه آذربایجان را در سال 1391 (ه. ش) جداگانه و به ترتیب اولویت انتخاب کرده و به جشنواره ارسال نماید.

ج: هر شرکت‌کننده عزیزی فقط می‌تواند 1 چهره تأثیرگذار برتر فرهنگی- ادبی برتر را در سال 1391 انتخاب فرماید.

* با توجه به این که پنجمین دوره جشنواره غیردولتی آنامین یایلیغی در 3 بخش جداگانه برگزار خواهد شد، شرکت‌کنندگان گرامی می‌توانند در هر 3 بخش ذکر شده با قید بخش مورد نظر در ذیل آثار، شرکت کنند.

** شرکت‌کنندگان عزیز می‌توانند به 2 صورت در این دوره شرکت نمایند.

 1- فقط اسامی منتخبین خود را به ترتیب اولویت و ذکر بخش مورد نظر انتخاب کرده و در جشنواره شرکت کنند./ برندگان این بخش به قید قرعه انتخاب خواهند شد.

 2- دلایل انتخاب منتخبین خود را به صورت مقاله ارسال فرمایند./ آثار شرکت‌کنندگان این بخش داوری شده و اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

*** هر شرکت‌کننده‌ای در صورت امکان محل تولد، سال تولد، سال وفات (در صورت رحلت)، و محل دفن هنرمندان منتخب خود را ارسال فرماید.

**** مقاله‌نویسان گرامی می‌توانند مقالات خود را به هر دو زبان ترکی و فارسی ارسال نمایند.

***** به برندگان جشنواره لوح تقدیر، کتاب و در صورت حمایت مالی فرهنگ‌دوستان و فرهنگ‌پروران منطقه آذربایجان و تأمین هزینه، تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

 

نکات لازم:

1- پنجمین دوره جشنواره غیردولتی آنامین یایلیغی اینترنتی است.

2- با توجه به این که انتخاب برترین‌های فرهنگی- ادبی منطقه آذربایجان از نگاه مخاطبان، تجربه‌ای تازه و برای اولین بار است، وجود نقایص و کمبودها امری بدیهی است.

3- با توجه به این که برخی از هنرمندان منطقه آذربایجان آثار خود را به هر دو زبان ترکی و فارسی نوشته و منتشر می‌کنند، انتخاب‌کنندگان گرامی در انتخاب خودشان، آثار ترکی و یا فارسی این عزیزان را که در جهت باروری فرهنگ و هنر این منطقه تولید شده، مد نظر قرار دهند.

4- در انتخاب نشریه و کتاب برتر، کتابها و نشریاتی مد نظر هستند-بویژه از سال 1357 به بعد- که با اخذ مجوز، چاپ و منتشر شده‌اند.

5- هر شرکت‌کننده‌ای در این دوره فقط حق یک بار شرکت دارد و به نظرات و مقالاتی که بعدا ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

6- اسامی تمام شرکت‌کنندگان در وبلاگ انتشارات یایلیق درج خواهد شد.

7- اسامی تمام هنرمندان منتخب به ترتیب انتخاب و بر اساس رتبه کسب شده در هنگام اعلام نتایج، در وبلاگ انتشارات یایلیق درج خواهد شد.

8- انتخاب منطقی و به دور از تعصبات فردی، گروهی و ... نشان دهنده احساس مسئولیت هر شرکت‌کننده عزیزی است.

9- نشانی وبلاگها و سایت‌هایی که فراخوان پنجمین دوره جشنواره غیر‌دولتی آنامین یایلیغی را منتشر کنند، در پست جداگانه‌ای در وبلاگ انتشارات یایلیق درج خواهد شد.

10- منبع رسمی اخبار جشنواره غیر‌دولتی آنامین یایلیغی، وبلاگ انتشارات یایلیق {www.e-yayliq.blogfa.com} است.

 

مشخصات فردی شرکت‌کنندگان :

1- الزامی: نام، نام خانوادگی، نام پدر، تخلص هنری، جنسیت(مرد/زن)، تاریخ و محل تولد

2- اختیاری: میزان تحصیلات، شغل، خلاصه سوابق فرهنگی و هنری، آثار چاپ شده و درحال چاپ، و عکس

 

 مشخصات سکونتی شرکت‌کنندگان :

1- الزامی: آدرس پستی شامل: استان، شهرستان، شهر/روستا، خیابان اصلی و فرعی، کوچه، پلاک و کد پستی؛ تلفن ثابت و همراه

2- اختیاری: نشانی سایت، وبلاگ و ایمیل

 

نحوه ارسال:

شرکت‌کنندگان محترم  نظرات و مقالات  خود را یا از طریق کامنت خصوصی در وبلاگ انتشارات یایلیق و یا به ایمیل {ss.donyavi@gmail.com} ارسال فرمایند؛ در ضمن شماره‌های 09358017967-09148637090 خطوط ارتباطی بین جشنواره و علاقمندان خواهد بود.

 

زمان‌بندی:

آغاز جشنواره: 15/10/1391

شروع ارسال اثر: 1/11/1391

آخرین مهلت ارسال اثر: 30/11/1391

اعلام نتایج: 12/12/1391 «مطابق با اختتامیه اولین دوره این جشنواره در سال 1389 (ه. ش)»

مطلبی جالب از دوست عزیزم سهراب آدیگوزلی

مطلبی جالب از دوست عزیزم سهراب آدیگوزلی

من تاريخ را علم نمي دانم.غرضم جسارت به ساحت محترم تاريخ نيست.تاريخ را بالاتر از علم مي دانم.درس تاريخ به كودك عدالت مي آموزد.از ظلم پرهيز مي دهد...اگر درس تاريخ را سرسري مي گيرند و كارش را به هوشمندان نمي سپارند،گناه تاريخ نيست ابرمرد عشاير محمد بهمن بيگي نقل از كتاب " نام ها و يادها " اثر برادر ارجمندم علي شجاعي

مطلبی جالب از دوست عزیزم سهراب آدیگوزلی

مطلبی جالب از دوست عزیزم سهراب آدیگوزلی

من تاريخ را علم نمي دانم.غرضم جسارت به ساحت محترم تاريخ نيست.تاريخ را بالاتر از علم مي دانم.درس تاريخ به كودك عدالت مي آموزد.از ظلم پرهيز مي دهد...اگر درس تاريخ را سرسري مي گيرند و كارش را به هوشمندان نمي سپارند،گناه تاريخ نيست ابرمرد عشاير محمد بهمن بيگي نقل از كتاب " نام ها و يادها " اثر برادر ارجمندم علي شجاعي

وارث خالق «سووشون» کیست؟

نظر دادگاه درباره اصالت دستخط سیمین دانشور/ وارث خالق «سووشون» کیست؟
وکیل خانواده ریاحی‌پور از برگزاری جلسه دادگاه به منظور تایید صحت وصیت‌نامه سیمین دانشور خبر داد و گفت: کارشناس رسمی دادگستری از سوی دادگاه مسئول تایید صحت دستخط بانوی نویسنده شده است.

شاپور منوچهری، وکیل لیلی ‌ریاحی‌پور، خواهرزاده مرحوم سیمین دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری جلسه دادگاه بررسی وصیت‌نامه مرحوم سیمین دانشور خبر داد و گفت: این جلسه 10 روز پیش برگزار شد. در آن جلسه خانم ویکتوریا دانشور عنوان داشت که وصیت‌نامه، دستخط و امضای دانشور جعلی و ساختگی است و به همین خاطر دادگاه نیز دستور انتخاب کارشناس برای بررسی این دستخط را صادر کرد.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: این دستخط و امضای آن کاملا واضح است و در اصل بودن آن شک نیست. من شخصا این دستخط و امضا را با دستخط‌ها و امضاهای به‌جای‌مانده از مرحوم دانشور تطبیق داده‌ام و صحت آن برایم مسلم است. در کنار این موضوع تعداد بسیاری از دست‌نوشته‌ها و حتی کتاب‌هایی که با امضای مرحوم دانشور و در زمان حیاتش به دیگران هدیه شده، موجود است و می‌تواند صحت دستخط این وصیت‌نامه را اثبات کند.

منوچهری افزود: من به تازگی به نیابت از ریاحی‌پور، هزینه کارشناسی این دستخط را به حساب دادگستری پرداخت کرده‌ام و کارشناس بررسی نیز تعیین شده و به زودی نظر خود را به دادگاه ارائه خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد میزان رسمیت این وصیت‌نامه با توجه به دست‌نویس بودن و ثبت نشدن در دفتر اسناد رسمی نیز گفت: براساس قانون وصیت‌نامه یا به صورت خودنوشت تنظیم می‌شود و یا به صورت سری. در وصیت‌نامه سری متن وصیت باید ثبت شده باشد که در این صورت لازم‌الاجراست و نیازی به ارائه به دادگاه ندارد و البته تنها می‌تواند شامل یک سوم از اموال نویسنده آن شود، اما وصیت‌نامه مرحوم دانشور خطاب به لیلی ریاحی‌پور از نوع خودنوشت است که باید به دادگاه ارائه تا صحت آن تایید شود.

منوچهری افزود: این وصیت‌نامه و متن آن لیلی ریاحی‌پور را وارث ثلث اموال و تمام آثار مکتوب برجای مانده از دانشور کرده است و این یعنی مسئولیت نظارت بر چاپ آثار دانشور طبق این وصیت‌نامه به وی واگذار شده است و از نظر من این موضوع چیزی نیست که نفع مالی برای ریاحی‌پور ایجاد کند.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: منزل مرحوم دانشور و آل‌احمد نیز در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است و باید تبدیل به یک موزه شود. پس طبیعی است که در این موضوع دیگر منفعت شخصی جایی ندارد.